Australia here we are! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Annelieke en Mark - WaarBenJij.nu Australia here we are! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Annelieke en Mark - WaarBenJij.nu

Australia here we are!

Blijf op de hoogte en volg Annelieke en Mark

25 Augustus 2012 | Australië, Cairns

Hi mates,

Nou we zijn er dan eindelijk.. in het mooie en relaxte Australie!!
Nadat we maandagavond begonnen aan onze reis, van 30 uur!, kwamen we woensdagochtend lokale tijd aan in Cairns. Gelukkig hadden we al een appartementje geboekt want we waren kapot! We konden de kamer nog niet in dus zijn we (met ons duffe hoofd) Cairns ingegaan. Een erg leuke plaats en omdat er ook een festival was erg gezellig!

Nadat we woensdag lekker uitgerust hadden was het donderdag tijd voor de eerste excursie: het Great Barrier Reef!
We gingen met een boot ongeveer 50 kilometer het rif op, maar dit ging niet zonder slag of stoot.. Na een half uur varen was de halve boot al zeeziek. Dit lag er niet aan dat er golven waren maar meer aan de manier van varen van de kapitein. Na ongeveer een uur varen kwamen we aan op de duik- en snorkellocatie. Mark heeft gedoken, ik gesnokelt. Het is echt heel bijzonder om te zien wat daar allemaal onderwater leeft! Van nemo-visjes tot aan zeeschildpadden. We hebben ze allemaal gezien.
Na een dag op het rif moesten we natuurlijk ook weer terug. Gelukkig ging de terugreis voorspoediger en was een stuk relaxter. Kortom, een topdag gehad alleen jammer van de bootreis op de heenweg..


Vrijdag hadden we een relaxdag ingepland: een dagje aan het zwembad. In Cairns mag je namelijk niet in de zee zwemmen omdat daar krokodillen zitten. Deze komen overigens ook wel eens in de stad, gek he. Om toch te kunnen zwemmen is er een zwembad aangelegd (lagoon) aan de zee met zeewater. Echt heerlijk en gratis toegangbaar (wat natuurlijk ook heel belangrijk is, want wij hebben hier wel gemerkt dat het hier heeel duur is..).

Vrijdag kon onze reis met de camper beginnen. We zijn van Cairns naar Cape Tribulation gereden langs een hele mooie strandweg. Cape Tribulation is de plek waar het regenwoud overgaat in de zee en ligt in het Daintree Rainforest. Wat is hier nou bijzonder aan zou je denken? Dat is dat bomen normaal gesproken niet tegen zout water kunnen. Bij Cape Tribulation kunnen de bomen hier blijkbaar wel tegen.
Na dit spectakel te hebben gezien vervolgden wij onze reis weer richting Cairns waar we momenteel één nacht op de camping verblijven. Ik zal proberen een aantal foto's te uploaden van de camper maar het internet is hier enorm traag dus ik weet niet of het lukt. Dus bij deze alvast de omschrijving. De camper is een soort verlengde bestelbus met alles erop en eraan: douche, toilet, tv etc. En aangezien we ook nog een laptop en iPad meehebben is het meer glamping dan kamperen.

Als afsluiting hebben we nog een aantal wist je datjes over de reis tot nu toe.

Wist je dat:
- Lieke in paniek Mark in het vliegtuig wakker maakte omdat ze dacht dat het vliegtuig in brand stond maar dat dit daadwerkelijk koude dampen van de airco waren. (Blond zeker..)
- Het hier nu winter is maar wel 29 graden!
- Australiërs ontzettend aardig zijn!
- Australie wel een erg duur land is..
- Wij al een aardig kleurtje hebbben gekregen.
- Als je een creditcard meeneemt je niet de pincode thuis moet vergeten..(ja en dit keer was ik het niet, aldus Lieke)
- Er hier geen herten maar struisvogels en kangaroes oversteken.
- Wij het ontzettend naar ons zin hebben!!

Dat was het voor het eerste deel van onze reis. De volgende blog volgt zo snel mogelijk!

Een dikke kus en veel liefs,

Lieke en Mark








  • 25 Augustus 2012 - 11:18

    Astrid:

    Wat een leuk verhaal!! :) Blij dat jullie het zo naar je zin hebben en al zo veel hebben gezien!
    Geniet ervan!
    Liefs

  • 25 Augustus 2012 - 11:59

    Nadine:

    Hoiii Anne en Mark! Wat een super leuk verhaaal en zooo gaaf dat jullie naar great barrier reef zijn geweest!! Ik ben heel benieuwd naar jullie volgende verhalen! kussss!

  • 25 Augustus 2012 - 12:33

    Alette:

    Wat geweldig. Leuk om te lezen. Groetjes en liefs ook van Sander en Anna. Alette

  • 25 Augustus 2012 - 13:13

    Agnes:

    Hoi lieve globetrotters,

    Wat fijn dat jullie het zo naar je zin hebben! Jullie hebben al veel mooie dingen gezien dus. Dat belooft wat voor de rest van jullie vakantie! Geniet er maar lekker van en ik kijk nu al uit naar jullie volgende leuke verhaal vol avonturen!
    Liefs Agnes

  • 25 Augustus 2012 - 14:24

    Oma Van Der Tooren:

    Hallo Mark en Anneliekewat hebben jullie een mooie reis en al zo veel gezien.Ik volg jullie op de kaart van Australia en dat is heel leuk .Ik ben blij dat jullie het naar je zin hebben .Ik kan het allemaal goed volgen dankzij de vlugge laptop geweldig.Nou lieve schatten veel plezier en tot het volgende sppannende berichtje,xxxxvan mij voor jullie,dagdag

  • 25 Augustus 2012 - 14:24

    Oma Van Der Tooren:

    Hallo Mark en Anneliekewat hebben jullie een mooie reis en al zo veel gezien.Ik volg jullie op de kaart van Australia en dat is heel leuk .Ik ben blij dat jullie het naar je zin hebben .Ik kan het allemaal goed volgen dankzij de vlugge laptop geweldig.Nou lieve schatten veel plezier en tot het volgende sppannende berichtje,xxxxvan mij voor jullie,dagdag

  • 25 Augustus 2012 - 14:24

    Oma Van Der Tooren:

    Hallo Mark en Anneliekewat hebben jullie een mooie reis en al zo veel gezien.Ik volg jullie op de kaart van Australia en dat is heel leuk .Ik ben blij dat jullie het naar je zin hebben .Ik kan het allemaal goed volgen dankzij de vlugge laptop geweldig.Nou lieve schatten veel plezier en tot het volgende sppannende berichtje,xxxxvan mij voor jullie,dagdag

  • 25 Augustus 2012 - 14:38

    Els:

    Hoi Annelieke en Mark,

    Wat hebben jullie weer een leuk verslag geschreven.
    Ik vroeg me af of julie ook ziek op die boot geweest zijn ( of had Annelieke nu een vaarpillietje ingenomen ha ha ) .
    Als het nu in de winter al 29 graden is hoeveel is het dan wel niet in de zomer.
    Wat we ons af vroegen of ze daar nou links rijden, en rijden jullie alletwee in de camper.
    Heb je daar nou veel campings of kampeer je daar ook in de natuur.
    Nou we kijken uit naar jullie volgende leuke verslag en heeeeeel veeeel plezier nog en pas op voor de krokodillen he dikke kus van Els en Ton

  • 25 Augustus 2012 - 14:45

    Oma V An Der Tooren:

    Sorry ik heb per ongeluk een paar keer te veel op het knopje gedrukt vandaar het bericht 3x

  • 25 Augustus 2012 - 16:52

    Linda:

    Super leuk om te lezen! Geniet er maar goed van en hou de wist je datjes erin ;)
    Xx

  • 25 Augustus 2012 - 23:30

    Mark Van Der Most:

    Hoi Els,

    Even een reactie op je vragen:
    1) JA, ik ben ziek geweest op die boot en JA Lieke had een vaarpilletje ingenomen dus die was niet ziek. Ik heb na het duiken het pilletje ingenomen en had toen geen last meer.
    2) Ik weet niet precies hoe warm het in de zomer wordt maar ik denk wel boven de 40 graden dan?
    3) Het is inderdaad even wennen LINKS rijden, maar ik moet zeggen, het went snel. Momenteel rij ik alleen nog maar nu bestaat de reis voornamelijk uit bochtige wegen langs de oostkust en door het regenwoud. Wel hele goede wegen trouwens, perfect asfalt! Zodra de wegen rustiger worden, gaat Lieke ook een stukje rijden.
    4) Je hebt in Australie ontzettend veel campings en dat komt door de vele backpackers die met kleine camperbusjes rondreizen. Ook caravans zie je veel hier. Tot nu toe hebben we campings gezien in de natuur en op het strand. Momenteel schijf ik deze reactie vanaf mijn campingstoeltje op een camping in de natuur, terwijl Lieke nog lekker ligt te maffen.

    Groetjes Mark en waarschijnlijk ook van Lieke.

  • 26 Augustus 2012 - 07:24

    Remco:

    Dag mooie mensen,

    Het great BArrier Reef is echt mooi en bizar he. Maar als jullie nog tijd hebben moet je ook ff naar t Fraser Island gaan Das als ik eerlijk ben misschien nog wel mooier.
    En dat australie duur is moet je niet te veel naar kijken. Geld is namelijk maar geld. De hond wil het nog niet eens eten.

    Geniet er van.

  • 26 Augustus 2012 - 10:56

    Marja:

    Hoi vakantie gangers, ik ben jaloers op jullie, wat lijkt mij dat gaaf. Lekker relext voor de camper op het strand, jullie komen toch wel over een maand terug?Ik denk dat het geld wel op is over een maand.Als alles zo duur is. Anton is heel veel thuis hij zegt een makkie dat werk van Mark doe ik zo tussen de braderieen door. grapje hoor! lieve mensen geniet, en we zijn benieuwd naar jullie volgende belevenissen.
    Kusjes Marja & Anton liefs.

  • 26 Augustus 2012 - 11:45

    Papa:

    Vakantierraadseltje

    Er zitten drie mensen op een scooter.

    Hoe heet de middenste?

    de oplossing krijg je morgen

    Groetjes

  • 26 Augustus 2012 - 13:50

    Oma Van Der Tooren:

    Jongens wat een prachtige camper daar kun je wel een paar weken in vertoeven.Nou veel plezier

  • 26 Augustus 2012 - 21:22

    Henk:

    Hey Toppers,

    Leuk verslag! Goed om te lezen dat jullie het naar het zin hebben. Terwijl jullie mooi weer hebben is het hier al weer herfst.. regen regen regen. Ben wel heel benieuwd naar de foto's zeg, zeker van het duiken. Mooie camper zeg. wellicht ook wat voor ons om te doen.
    veel plezier en we zien met spanning jullie volgend verslag.

    Kus van vaders....

  • 27 Augustus 2012 - 16:04

    Oma:

    Ben nieuwsgierig hoe de middenste heet op de scooter hahaha jullie ook?Dikke kus oma dag dag

  • 08 September 2012 - 11:01

    Laurens:

    Hey moat en vrouw.
    Het gaat jullie perfect af daar als ik zo alle verhalen lees. super tof naderhand maar eens een keer alle foto s bekijken. wat lang weg jah het is hier dood en stil. toer ze nog veel en ontdek alles veel plezier samen en geniet van de TOP vakantie

    Groetjes lau

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelieke en Mark

South-Africa! Van 28 augustus tot en met 26 september reizen wij naar Zuid-Afrika en gaan wij de steden, de omgeving, de natuur en de dieren van dit mooie land ontdekken!

Actief sinds 22 Maart 2008
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 17857

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 26 September 2014

Rondreis Zuid-Afrika

20 Augustus 2012 - 18 September 2012

Going Down Under

26 Augustus 2010 - 23 September 2010

Van California naar New York

15 Augustus 2008 - 23 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: