Whitsunday Islands, klapband and the Rockies - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Annelieke en Mark - WaarBenJij.nu Whitsunday Islands, klapband and the Rockies - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Annelieke en Mark - WaarBenJij.nu

Whitsunday Islands, klapband and the Rockies

Blijf op de hoogte en volg Annelieke en Mark

31 Augustus 2012 | Australië, Rockhampton

Hi folkes,

Het is alweer drie dagen geleden dat we een blog geplaatst hebben. Ondertussen hebben we weer wat nieuwe belevenissen meegemaakt.

We eindigden onze tweede blog in Airlie Beach waar we vandaan naar de Whitsunday Islands gingen (een eilandengroep voor de kust van Airlie Beach). Dat hebben we dan ook gedaan. Na het vele reizen hadden we behoefte aan een dagje rust. We vertelden in onze vorige blog dat we naar een resort zouden gaan waar we op een hagelwit strand in de zon zouden gaan liggen op Long Island (één van de Whitsunday Islands). In de zon liggen hebben we inderdaad gedaan alleen het strand viel nogal tegen. Wij hadden namelijk verwacht een prachtig strand te zien met een azuurblauwe zee. In tegenstelling daarvan was het eb en was het strand bezaaid met keien.. Dat viel dus even tegen.. Ondanks dat zijn we lekker bijgekomen en bijgekleurd.

Aan het einde van de dag baalde we er toch wel van dat we dat hagelwitte strand niet hadden gezien. Één van de Whitsunday Islands heeft namelijk een hagelwit strand (dat was dus niet Long Island). Op dit strand worden ook de bekende strandfoto’s gemaakt. Achteraf bleek dat we gewoon niet goed de reisboekjes hadden gelezen want we hadden namelijk naar Whitehaven Beach gemoeten om dit beroemde stand te zien. Aangezien we toch al in Airlie Beach waren en waarschijnlijk ook de komende jaren niet naar Australië gaan zijn we de volgende ochtend heel vroeg opgestaan (5 uur!!) om een ochtendcruise te maken naar Whitehaven Beach. Het was het meer dan waard! Wat een ansichtkaartje! Hagelwit strand, azuurblauwe zee een geen eb!
Tijdens de cruise kwamen we overigens ook veel walvissen tegen. Het is nu paringsseizoen voor de walvissen en daarom zijn ze nu veel te zien bij de Whitsunday’s.

Na te hebben genoten van het strand en van de cruise ging onze reis diezelfde middag verder naar Mackay. Hier was niets te doen en was voor ons alleen een plaats om te overnachten. We hebben onze oorspronkelijke reisplanning een beetje omgegooid om meer te kunnen zien. De volgende bestemming was dan ook Rockhampton: Australia’s beef city! De reis duurde ongeveer 3,5 uur maar na nog geen uur rijden stonden we al stil langs de kant van de weg: een klapband! Zo maak je nog eens wat mee. Gelukkig heeft Mark vaker een band verwisseld. Na een tijdje in de brandende zon, langs een weg in de middle of knowwhere, konden we gelukkig weer verder. Ondertussen zijn we aangekomen in Rockhampton, ook wel Rockies genoemd (vraag ons alleen niet waarom). En omdat Rockhampton the beef city is moesten we daar vanavond ook wel even van genieten en zijn we lekker uit eten geweest. Wat ons opvalt is je in de restaurants, waar wij zijn geweest, het drinken aan de bar moet bestellen en afrekenen, en het eten bij een loket. Vervolgens krijg je een nummer mee en als het klaar is wordt het geserveerd of moet je het ophalen. Zodra je je eten op hebt wordt je bord opgeruimd en dan kan je vertrekken. Dit geeft niet echt een gastvriendelijk gevoel. Maar ach als het eten maar lekker is.

Morgen gaan we eerst naar een garage om een reserveband op te halen om vervolgens te vertrekken naar Town of 1770. Waar we een poging gaan doen om te surfen.

We sluiten nog even af met de gebruikelijke ‘wist je datjes’.

Wist je dat:
- Breakfast (ontbijt) hier ‘Brekky’ heet.
- We, na twee weken, de eerste wilde levende kangaroes hebben gezien!
- De ferry’s bij de Whitsunday Islands langzaam gaan varen als er walvissen te zien zijn. Zo kunnen de toeristen foto’s maken. Dat is nog eens vriendelijk!
- Ze in Australië enorme shopping walhalla’s hebben waar je heel snel verdwaald..
- We heel veel hebben aan de tips die we van collega’s en vrienden hebben gehad! Dank daarvoor!!
-We alweer bijna halverwege de reis zijn en de tijd hier vliegt.

• 31 Augustus 2012 - 14:15

Astrid:

Zo te lezen hebben jullie het ontzettend naar je zin!
    Geniet ervan en maak veel mooie foto's voor mij straks :)
    Liefs!

• 31 Augustus 2012 - 16:53

Henk:

Jeetje, jullie weten het wel smakelijk te vertellen zeg. moeten toch maar eens gaan sparen voor zo'n trip. geniet ervan.. kus

• 31 Augustus 2012 - 17:08

Els:

Hoi luitjes,

Ik ben weer in jullie verhaal gezogen ha ha .

Wat een toestand met die klapband en dan ook nog ergens in de middle of knowwhere en in die hitte erger kan haast niet, maar petje af voor Mark want het lijkt me niet dat je al vaak een band van een camper verwisseld hebt.

Ik kan me voorstellen dat het balen was toen jullie op dat strand met keien aan kwamen, maar jullie hebben gelijk dat je toch nog naar dat mooie strand bent gegaan want ik denk dat jullie anders spijt hadden gekregen.

Nou ik zou zeggen tot horens en heeeel veel plezier met het surfen en voor als jullie weer vertrekken alvast een voorspoedige reis (zonder nog een keer een klapband ) .

xxx doei doei

• 31 Augustus 2012 - 17:47

Marja:

Ja, Ja, walvissen, hagelwitte en pikzwarte stranden en dan nog eens die mooie azuurblauwe zee, mag je overal een duikje nemen? IK ben onder tussen even naar jullie huis geweest. post opgeruimd en de inbrekers van mij afgeslagen, en ook nog wat achter gelaten in de w.c. het water is er af. gelukkig geen grote boodschap.hahaha.
    Ja wat gaat de vakantie snel hé, daarom genieten!(ook al moet je in de brandende zon de autoband verwisselen! daar moet je dan ook van genieten)
    fijne dagen in Austrälié. liefs xxx Marja en een dikke Kus van Anton.

P.S weten jullie al hoe de middelste heet op de brommer?...........................nr1 zit voor rob nr.2 zit achter rob dus de middenste heet rob

• 31 Augustus 2012 - 18:13

Agnes:

Terwijl Annemarie en ik in Utrecht zaten te lunchen hebben we jullie verhaal gelezen. We konden niet wachten tot we thuis waren. Maar ja jullie weten hoe nieuwsgierig we altijd zijn. Ddat zijn weer aardig wat leuke ervaringen! Tja die band is natuurlijk minder. Dus blijkbaar was die foto van het strand dan toch echt.....fijn dat jullie zo genieten! Op naar de volgende belevenissen!
    Dikke kus voor jullie!

• 01 September 2012 - 11:53

Oma:

Geniet telkens weer van jullie verhalen alleen die klapband was balen maar gelukkig is Mark een handige man petje af.Nou nog heel veel plezier en genieten maar.dag dag Oma

• 01 September 2012 - 11:53

Oma:

• 01 September 2012 - 11:54

Oma :

Ze leert het nooit

• 01 September 2012 - 23:38

Sabine Tijs:

Hai Mark en Annelieke,

Ik hoorde van Elske van jullie blog. Leuk om te lezen over jullie reis.
    Het lijkt me geweldig om aan de andere kant van de wereld rond te rijden met jullie campert!!
    Op de foto's ziet het er ook erg mooi uit. Die koala's zijn leuke beestjes, haha. Die handjes en dat koppie. haha, ze zien er ook uit alsof ze 20 uur per dag slapen! Ik zou er ook mee op de foto willen hoor Annelieke! We jammer dat Mark er geen uit de boom heeft getrokken. Daar had ik ook wel een foto van willen zien!

Veel plezier nog!

Groetjes, Sabje