Tablelands, Millaa Millaa Falls, Mission Beach, Ma - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Annelieke en Mark - WaarBenJij.nu Tablelands, Millaa Millaa Falls, Mission Beach, Ma - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Annelieke en Mark - WaarBenJij.nu

Tablelands, Millaa Millaa Falls, Mission Beach, Ma

Blijf op de hoogte en volg Annelieke en Mark

29 Augustus 2012 | Australië, Airlie Beach

Hi allemaal,

Allereerst bedankt voor de leuke reacties op de weblog en op facebook! We vinden het super dat zo veel mensen de blog lezen en ´meereizen´ met ons.

Onderhand hebben we er 1000 kilometer op zitten en hebben al weer veel gezien. De laatste blog eindigden we in Cairns (wat je overigens uitspreekt uit ‘Cains’ dus zonder ‘r’).

Afgelopen zondag vertrokken we uit Cairns richting onze volgende bestemming: Townsville/Magnetic Island. Dit was een reis van ongeveer 7 uur rijden maar met een paar mooie tussenstops. Onderweg hebben we veel verschillende landschappen gezien: van de tablelands en suikerrietvelden tot bergen en kustlijnen. Onze eerste stop waren de Millaa Millaa Falls: watervallen middenin de tablelands van Australië. Een mooie plek voor onze eerste stop. De tablelands kan je vergelijken met een typisch Engels landschap. Omdat wij niet de mensen zijn die uren bij iets blijven hangen konden we na een paar mooie foto’s van de watervallen door naar de volgende stop: Mission Beach. Dit is echt een paradijs! Wit strand met helderblauw water en palmbomen! Een op en top vakantiegevoel en hebben we daar dan ook goed van genoten; stoeltjes midden op het strand, broodje erbij en genieten.
Na de lunch moesten we verder want het was nog minstens 3 uur rijden naar Townsville. Eenmaal aangekomen bij de camping hadden we geen puf meer om iets te doen dus hebben we lekker gerelaxt. De stad Townsville is niet veel bijzonders, de reden dat wij daar waren was Magnetic Island. Een eiland voor de kust van Townsville waar je uren kan rondlopen en koala’s in het wild kan spotten. En als echte toeristen wilden wij dat natuurlijk ook! Zo gezegd, zo gedaan. Maandag gingen wij met de ferry naar Magnetic Island. We hebben een wandelroute gelopen (The Forts) die bekend staat om het spotten van wilde koala’s. De tip die wij van verscheidende mensen kregen is dat je goed moet kijken anders zie je ze niet. En dat was ook echt zo. Het was dat andere toeristen pijlen op de weg hadden neergelegd naar bepaalde bomen anders hadden we zo langs deze beesten heengelopen. We hebben uiteindelijk 3 koala’s gespot. Het was echt heel schattig om te zien omdat ze in een boom lagen te slapen.

Het op de foto zetten was voor Lieke nog niet genoeg.. een koala vasthouden kon natuurlijk niet achterblijven. Dus heeft Mark een koala uit de boom getrokken zodat Lieke ermee op de foto kon..Dat zou een leuk verhaal zijn geweest maar dat is natuurlijk niet waar. Dus op naar de Koala Sanctuary waar we behalve een koala ook een krokodil, vogels, slang en wat andere reptielen mochten vasthouden. Het hoogtepunt was natuurlijk het op de foto gaan met de koala. Na de dag vol koala’s zagen we als kers op de taart op de terugweg nog een wallaby (kleine kangaroe).

En toen was het al weer dinsdag, wat betekent dat wij al weer bijna een week in Australie zijn. Time flies when you are having fun! De volgende bestemming was Airlie Beach. Een klein backpackers plaatsje waarvandaan je naar de Whitsunday Islands kan. Een eilandengroep met hagelwitte standen. Dit is tevens voor ons ook tijd om even bij te komen van alle activiteiten en alle dingen die we al gezien hebben. We merken nu dat we het toch wel fijn vinden als we een dagje alleen maar in de zon hoeven te liggen. Dat gaan we dan ook doen! Woensdag vertrekken we met een ferry naar Long Island waar we lekker een middag alleen maar gaan genieten van een hagelwit strand en helderblauwe zee! Meer daarover in de volgende blog.

Tot slot nog een aantal ‘wist je datjes’:

Wist je dat:
- Koala’s wel 20 uur per dag slapen, wat op zich handig is als je ze goed op de foto wilt zetten.
- In de wet staat dat het geld dat je als toerist betaald om met een koala op de foto te gaan regelrecht wordt gedoneerd aan een fonds dat de leefomgeving van de koala in stand houd. Die $30 dollar was dus geen weggegooid geld.
- We geen waterkoker in onze camper hebben waardoor we lekker ouderwets op het fluitje wachten van de fluitketel.
- Een paprika hier drie euro kost, en een tros tomaten vier. Scheelt het ongezonde voedsel ook niet te betalen is.
- We meer dode kangaroes langs de kant van de weg hebben gezien dan levende..
- De campings, die wij hebben bezocht, netjes zijn maar soms wel toe zijn aan een opknapbeurt.
- De tijd hier veel te snel gaat en dat we nog lang niet terug naar Nederland willen!

Hieronder volgen nog een aantal foto’s die jullie nog tegoed hadden.

Tot de volgende blog!

Een dikke kus en veel liefs,

Lieke en Mark

• 29 Augustus 2012 - 08:34

Alette:

Nu weet ik het. Ik ben gewoon een koala.
    Wat heerlijk om te lezen wat jullie allemaal doen. Leuke foto's.
    Nog heel veel genieten.

Liefs Alette

• 29 Augustus 2012 - 08:54

Agnes:

Wow wat een mooie foto's! Echt geweldig daar, ik denk dat ik maar vast ga sparen....
    En wat hebben jullie een enorm leuke schrijfstijl, heerlijk om te lezen. Ik zag Mark al zo die boom in klimmen......
    Heel veel plezier en een dikke kus voor jullie!
    Groetjes Agnes

• 29 Augustus 2012 - 09:36

Annette Van Es:

Wat een leuk verhaal! Ik heb hier net met Wilko, Monique en Emmylou naar je foto's gekeken, erg mooi! Volgens mij hebben jullie ook goed weer. En alle herinneringen komen weer terug.. nu begint het bij mij ook wel weer te kriebelen ook hoor ;) Enjoy xx

• 29 Augustus 2012 - 10:44

Marja:

Hoi lieve vakantie gangers, wat geniet ik toch van jullie reisverhaal. en wat ben ik blij voor jullie, dat het echt heel erg mooi is. de foto's wat ziet het er gaaf uit. Zijn er nog meer mensen op de strandjes? Het lijkt net of jullie er met z'n tweeen zijn. Maak maar weer veel mooi foto's, dan kunnen wij op afstand ook een beetje vakantie vieren haha.
    xxx liefs Marja

• 29 Augustus 2012 - 11:31

Nadine:

Ik sluit me aan bij Agnes! Jullie hebben idd een hele leuk schrijfstijl, je leest het zo weg;)! Echt weer leuk om te lezen waar jullie geweest zijn, ik krijg ook zin om zo'n trip te maken! Moet ik alleen nog wel even sparen en dave over halen:P..gaat vast niet lukken gegeg...Jullie foto's met die schattige koala's zijn ook echt heel leuk en goed dat het geld wat je ervoor betaald ook naar een goed doel gaat:). Ik ben benieuwd naar jullie volgende verslag en foto's!
    Kussiesss xxx

• 29 Augustus 2012 - 16:57

Els:

Hoi Annelieke en Mark,

Wat kunnen jullie toch leuk jullie belevenissen op papier zetten, en wat een prachtige foto,s.
    Dat fonds van de koala beertjes vindt ik erg goed .
    Leuke foto,s met die koala beertjes en dan die pootjes zo om je arm echt schattig.
    Zo zijn jullie een beetje uitgerust op dat prachtige strand( het lijkt wel van dat schelpenzand wat je in een parkietenkooi op de bodem legt ).
    Nou vakantiegangers vast een goeie reis naar jullie volgende bestemming en tot horens maar weer .
    Liefs Els xxx

• 29 Augustus 2012 - 18:47

Oma:

Hoi wereldreizigers Nou ik kan niet anders dan instemmen met de vorige schrijvers[sters] wat maken jullie een prachtige reis.En jullie verhaal schitterend.Maar ik heb nog steeds geen antwoord op het raadsel van de scooter.Nou schatten nog veel plezier en genieten maar.xxxxxxxxx

• 31 Augustus 2012 - 22:13

Linda :

Ha lieke en Mark! Hartstikke leuk om te lezen:). Foto's ook echt super mooi en met die koala echt schattig!!! Geniet er maar goed van. Ga nu snel de derde lezen!
    Dikke kus Linda

• 31 Augustus 2012 - 22:13