The final countdown - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annelieke en Mark - WaarBenJij.nu The final countdown - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annelieke en Mark - WaarBenJij.nu

The final countdown

Blijf op de hoogte en volg Annelieke en Mark

12 September 2012 | Australië, Sydney

Hoi allemaal,

Nog maar 5 dagen en dan moeten we alweer naar huis.. Time flies when you are having fun! Het einde van deze fantastische reis is helaas al in zicht maar dat betekent wel dat we nu in Sydney zijn.

Even een korte terugblik. De afgelopen dagen hebben we vooral rustig aan gedaan en lekker genoten van de zon. Achteraf gezien was dit goed gepland want Mark kreeg erg last van zijn oor.

Vanuit Burleigh Heights zijn we vertrokken naar Byron Bay. Onderweg hebben we een tussenstop gemaakt in Springbrook National Park. Een national park met mooie watervallen en een geweldig uitzicht over de omgeving. Door het hoogteverschil kreeg Mark nog meer pijn in zijn oor dus hebben we in het eerste dorpje dat we tegenkwamen maar de vakantiedokter gebeld om te vragen wat we het beste konden doen. Op advies van deze vakantiearts moest Mark langs een arts. Dus snel weer in de camper op weg naar Byron Bay én de huisarts. Eenmaal in Byron Bay aangekomen hebben we snel een afspraak gemaakt voor de volgende dag en daarna heerlijk gerelaxt op de camping aan het strand. Na een onrustige nacht met veel oorpijn kon Mark dan eindelijk naar de dokter. Het bleek een oorontsteking te zijn. Gelukkig mochten we met deze oorontsteking wel vliegen want 4 dagen later zouden we vertrekken naar Sydney. Met antibiotica en oordruppels moest het snel overgaan. De rest van de dag hebben lekker langs het strand gelopen en gerelaxt. Byron Bay is een erg leuk klein en gezellig plaatsje aan de kust en we vonden het dan ook jammer dat we niet langer op de camping konden blijven vanwege plaatsgebrek. En toen moesten we op zoek naar een andere camping..Uiteindelijk zijn we terecht gekomen in Ballina, een klein plaatsje ten zuiden van Byron Bay. Ook hier hebben we lekker van de zon genoten (nu denken jullie vast dat we heel bruin zijn, maar dat valt jammer genoeg een beetje tegen..). Na de overnachting in Ballina zijn we rustig aan weer richting Brisbane gereisd met een overnachting in Tweed Head, op de grens van de staat Queensland en New South Wales. Maandag zijn we aangekomen in Brisbane. Het werd tijd om de koffers weer te pakken en de camper op te ruimen en weer netjes te maken. De camper moest de volgende dag weer ingeleverd worden en wij vlogen naar onze laatste bestemming van deze reis: Sydney!

Gisteren zijn we dan aangekomen in deze wereldstad. Na 3 weken kamperen (eigenlijk glamperen) waren we er wel aan toe om de laatste week lekker in een hotel te vertoeven. We zitten momenteel in een klein hotelletje in Kings Cross, één van de wijken van Sydney. Een groot voordeel van de ligging van het hotel is dat vrijwel alles op loopafstand te bereiken is. Dus vanochtend zijn we via de botanische tuinen naar het Opera House gelopen, en daar de gebruikelijke foto’s gemaakt, om vervolgens onze wandeltocht te vervolgen naar de Harbour Bridge die we ook te voet hebben bewandeld. Toen vonden we dat we wel weer genoeg hadden gelopen en zijn we als echte toeristen met de hop on hop off bus door Sydney gereden. En maar goed dat we dit gedaan hebben want nu weten we waar we nog heen willen en wat we over kunnen slaan. Op het programma voor de aankomende dagen staat nog: Bondi Beach, winkelen, marktjes bezoeken, een tour door het Opera House, zwemmen in het Ian Thorpe (de Olympische zwemkampioen) Aquatic Center en onze reis terugwinnen (of het laatste geld vergokken) in het bekende Star Casino.

Maandag vliegen we om 14.00 uur lokale tijd weer terug naar Nederland waar we dinsdagochtend om 5.55 uur landen. En dan is het echt voorbij en gaan we sparen voor onze volgende reis.

Dit was overigens ook onze laatste blog vanuit het geweldige Australië. We hopen dat jullie hebben genoten van het ‘meereizen’ in dit geweldige land. Wij vonden het in ieder geval heel erg leuk om te lezen dat er zo veel mensen de blogs hebben gevolgd. We hebben met plezier alle reacties gelezen! Dank jullie wel hiervoor.’

Tot slot, voor de laatste keer de ‘wist je datjes’.

Wist je dat:
- Mark zijn oorontsteking bijna over is.
- De weken voorbij zijn gevlogen en dat we zeker over een aantal jaar terug gaan naar Australië om de rest van het land te bekijken.
- We nog heel erg gaan genieten van de laatste dagen van deze onvergetelijke vakantie.
- Onze volgende reisbestemming Afrika is (over 2 jaar dan hè) en we jullie dan graag weer laten ‘meereizen’ met ons.

Een dikke kus en veel liefs,

Lieke en Mark

• 12 September 2012 - 14:54

Nadine:

I LIKE!! Veel plezier nog en geniet van jullie laatste paar dagen!! Ik bereid jullie vast voor, het is hier KOUD!!;) Kussiees

• 12 September 2012 - 15:22

Oma En Agnes:

Hee globetrotters,

Ben net met oma naar de dokter geweest (alles goed) en toen zagen we je berichtje dat er een blog weer te lezen was. Wij gelijk toen we thuis kwamen de laptop aan om jullie gezellige verhaal te lezen.
    Jullie hebben het wel geweldig daar he. Nou geniet de laatste dagen van jullie mooie reis. We zijn benieuwd naar de foto's!
    Dikke kus oma en Agnes

• 12 September 2012 - 16:15

Annemarie:

Hoi Mark en Annelieke
    Ik wens jullie nog heel veel plezier toe de rest van jullie vakantie. Ik vond het heel leuk om je blog te lezen. Fijn dat het goed gaat met Mark. Een dikke zoen van ons uit Leusden
    Wouter en Annemarie

• 12 September 2012 - 17:18

Marja:

Hoi hoi,net met spikey naar de dierenarts geweest, niet goed, ik hoop dat ze er nog is als jullie weer thuis zijn. Het is weer leuk iets horen van jullie. En fijn dat het goed gaat.

Xxx marja kus

• 13 September 2012 - 05:51

Alette:

Hoi lieve Mark en Lieke,
    Heb genoten van jullie verhalen. Leuk om zo een beetje met jullie mee te reizen.
    Wel balen dat Spikey nu ziek is. Maar gewoon nog heel erg veel genieten hoor.
    Komen jullie de foto's laten zien?
    Dikke knuffel, Alette

• 13 September 2012 - 10:39

Els:

Hoi Mark en Annelieke,

Wat een naar bericht voor jullie over Spikey, maar ik hoop dat jullie die laatste dagen toch nog wel kunnen genieten.
    Ik heb jullie verhalen in ieder geval heel leuk gevonden.
    Mark nog het beste met je oorontsteking.
    En ik wens jullie heeeeel veel succes in het casino.
    Nou vakantiegangers nog een fijne terugreis en een hele dikke kus Els

• 14 September 2012 - 15:27

0ma:

Hoi Lieke en Mark Nog even een krabbeltje uit Hoevelaken Ik wens jullie een fijne terugreis en geniet nog maar van het mooie weer want hier is het pet het giet van de regen.Verder alles goed.Nogmaals een goede reis Maandag en tot in Holland.dag dag