Surfing, Town of 1770/Agnes Water and so much more - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Annelieke en Mark - WaarBenJij.nu Surfing, Town of 1770/Agnes Water and so much more - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Annelieke en Mark - WaarBenJij.nu

Surfing, Town of 1770/Agnes Water and so much more

Blijf op de hoogte en volg Annelieke en Mark

05 September 2012 | Australië, Surfers Paradise

Hi mates,

We hebben weer internet en dat betekent weer een nieuwe blog!
Inmiddels hebben we 2700 kilometer gereden en dat betekent dat we nu bij Surfers Paradise zitten, onder Brisbane. Laten we bij het begin beginnen.

Een korte terugblik: we eindigden de derde blog Rockhampton om door te reizen naar Town of 1770/Agnes Water (leuke naam hè mam).

Aangekomen in Town of 1770 en Agnes Water bleek dat deze plaatsen behoorlijk populair zijn want vrijwel alle campings aan het strand zaten vol.. Gelukkig had een camping die iets verder van het strand zat nog wel een plaatsje voor ons vrij. Town of 1770 en Agnes Water zijn twee hele kleine plaatsjes aan het strand waar je heel goedkoop kan surfen. Omdat de reis al duur genoeg is vonden wij dat goedkoop surfen wel heel aantrekkelijk. Dus de volgende dag op naar de surfshop waar we met een groepje van 8 mensen in de zee leerden om te surfen. Dit was makkelijker gezegd dan gedaan maar wat was het leuk!! Na 3 uur les te hebben gehad kregen we ook nog een certificaat. We zijn dus nu op level 1 volleerde surfers! Dit betekent niet meer dan dat we de basisbeginselen van het surfen weten en met moeite kunnen blijven staan op de surfplank. Maar we hebben een heerlijke sportieve ochtend gehad.

Na al deze inspanning stond er nog 300 kilometer rijden op de planning. We gingen naar Hervey Bay. Hiervandaan was oorspronkelijk het plan om naar Fraser Island te gaan. Dit is een zandeiland voor de kust van Hervey Bay waar je alleen maar met een 4Wdrive kunt rondrijden. Hartstikke leuk natuurlijk behalve dat wij maar 1 dag de tijd hadden, niet van georganiseerde dagtochten houden en het een beetje zonde van het geld vonden om daarom maar $600 uit te geven aan de huur van een jeep en een overtocht naar Fraser Island. En aangezien we al zoveel mooie dingen hebben gezien tijdens onze reis was de beslissing niet moeilijk om Fraser Island over te slaan. Jammer maar helaas. En omdat we toch $600 bespaard hadden zijn we op souvenirshoptocht gegaan in Hervey Bay! Dit was ook hartstikke leuk!

Na twee dagen in Hervey Bay te zijn geweest werd het wel weer tijd voor een autoritje. Dit maal naar Noosa, een beetje en eliteplaatsje met enorm mooie huizen met een eigen strandje. Wij zouden hier wel willen wonen!! Dit was overigens ook het eerste plaatsje waar je gezellig uit eten kon. Daar hebben we dan ook maar dubbelop van genoten. Ja, zo slecht hebben wij het hier nog niet!
Vanuit Noosa hebben we vandaag de Australia Zoo bezocht. De dierentuin die is opgezet door de inmiddels overleden Steve Irwin, the Crocodile Hunter. We moeten zeggen dat dit één van de leukste dierentuinen is waar we ook zijn geweest. We hebben alle Australische dieren gezien die we op de roadsigns hadden gezien maar nog niet in het echt en we hebben kangaroes gevoerd. De kangaroes en koala’s liepen in bepaalde gedeelten los waardoor je heel dicht bij deze beesten kon komen. Echt super leuk!

Na de dierentuin moesten we nog op zoek naar een slaapplaats. We wilden graag naar Surfers Paradise, want ja we zijn nu helemaal into het surfen. Eenmaal aangekomen schrokken we een beetje. Wij dachten namelijk dat dit een kleine gezellige plaats was.. in plaats daarvan is dit een enorme stad wat wij niet echt geschikt vonden om daar te overnachten. Momenteel zijn we in Burleigh Heights, een plaatsje onder Surfers Paradise. Om te overnachten is het hier prima. Morgen gaan we via Springbrook National Park naar Conlangatta voor een overnachting. Vervolgens rijden we door naar Byron Bay waar we nog een paar dagen lekker in de zon gaan liggen voordat we via Brisbane naar Sydney vliegen waar we de laatste 6 dagen van onze onvergetelijke reis zullen eindigen.

Als afsluiting van deze blog hebben we nog een paar wist je datjes:

Wist je dat:
- We het tijdsbesef hier helemaal kwijt zijn!
- Lieke een enorme kluns in de vakantie is! Net klaargemaakt eten/drinken heeft ze nu al een paar keer ergens neergezet en nog geen 2 seconden laten omgegooid..wat soms eindigt in tosties eten i.p.v. een culinair gerecht van Mark. Zonde! Maar gelukkig kunnen we er zelf heel erg om lachen.
- Ze hier vragenspelletjes langs de kant van de weg hebben zodat je wakker blijft in de auto.
- Mark nu Jacobs van zijn achternaam heet i.p.v. Van der Most, omdat dit de makkelijkste combinatie is om te spellen bij het inchecken op een camping.
- We nog wel 4 weken hier willen blijven om rond te reizen. Er is zoveel te zien en te doen!
- We het heel erg leuk vinden om al jullie reacties te lezen.

Een dikke kus en veel liefs!

Lieke en Mark

• 05 September 2012 - 12:32

Nadine:

Foto's Foto's Foto's!!!

• 05 September 2012 - 12:46

Remco De Vos:

Hè Mark en annelieke. Wat zonde dat jullie fraser Island voorbij zijn gereden. Ook de dag tour is echt super vet. Det een bizare bus door de natuur. En echt super mooie dingen zien. En dat is ook veel goedkoper. Zelf rijden met een auto is daar ook nie heel makkelijk. Je zit namelijk de hele tijd vast in het zand. Echt een aanrader om toch nog even langs te gaan op de terug weg.

Verder echt heel leuk om jullie verhalen te lezen. Veel herkenningspunten.

Veel plezier nog.

Groeten uit t mooie badplaatsje Lemelerveld.

• 05 September 2012 - 13:37

Mark En Annelieke:

Hi Remco,

Nadat we van jou, en anderen, hadden gehoord dat Fraser Island een aanrader was stond dit inderdaad bij ons ook op de planning. Maar nadat we bij aankomst in Hervey Bay van meerdere mensen hebben gehoord dat Daintree Rainforest en Whitehaven Beach veel mooier zijn dan Fraser Island. En dat Fraser Island tegenvalt als je eerder genoemde natuurverschijnselen al hebt gezien, hebben we de keuze gemaakt om niet te gaan. Daarnaast koste de dagtocht ons nog veel te veel geld. De keuze was daarom voor ons minder moeilijk om te beslissen om niet te gaan. Wellicht over een paar jaar als we weer teruggaan naar Australië. Want één ding is zeker, Australië is prachtig!

Hi Nadine,

Het uploaden van foto´s gaat helaas niet meer.. Als we terug zijn dan laten we z.s.m. de foto´s zien!

Hoi, hoi,
    Wat weer een heerlijk verhaal. Nu nog meer spijt dat we nooit zijn gegaan. Gelukkig zijn jullie slimmer.

• 05 September 2012 - 18:59

Agnes:

Hoi vakantiegangers,

Wat een heerlijk verhaal weer om te lezen.Nou dat Agnes Water zal wel mooier zijn dan mijn water....haha.Dus jullie hebben zo te horen er weer een nieuwe hobby bij;surfen, gaaf hoor.
    Nu maar hopen dat je er thuis geen gewoonte van maakt om al het lekkers om te gooien........
    Lieve Mark en Lieke geniet lekker verder van jullie geweldige reis!
    Dikke kus, Agnes

• 05 September 2012 - 22:50

Laura:

Hey hey,

Toch maar eens een berichtje van mij, want lees trouw al jullie verhalen :) Echt supergaaf om daar te zijn en dankjewel voor het mogen meegenieten.

Groetjes vanuit Engeland!

Laura

• 06 September 2012 - 10:12

Lisanne:

Wauw wat een prachtige verhalen, foto's en ervaringen! Ik wordt al enthousiast als ik jullie blog lees. Wat gaat een maand dan snel he als je over de helft bent. Geniet ervan! En veel plezier met surfen. En ik hoop dat jullie toch echt wat meerlevende Skippy's gaan zien i.p.v. dode langs de weg xxx

• 06 September 2012 - 14:30

0ma:

Dag Mark en Annelieke weer genoten van jullie verhaal wat zien jullie toch een boel en hebben jullie daar ook mooi weer?Genieten jullie maar lekker en ik kijk al weer uit naar het volgende verhaal.Een hele dikke kus van mij aan jullie dag dag oma

• 06 September 2012 - 19:09

Marja:

Hoi lieve lieke & mark, wat is het daar toch mooi, en wat beleven jullie veel!
    Het is leuk om jullie reisverslagen te lezen.Heel leuk geschreven, dat doe je goed lieke!

Als afsluiting eveneen paar wist je datjes:

dat wij jullie missen!
    Dat jullie de groetjes krijgen van Anja en Jan.
    Dat gtst weer is begonnen.
    Dat er bijna verkiezingen zijn, en jullie niet kunnen stemmen!
    Dat het zondag nog 27C is.
    en wij het tijdsbesef niet kwijt zijn.

en een dikke kus Marja

• 07 September 2012 - 11:08

Annette Van Es:

Erg leuk om te lezen! Geniet lekker in Springbrook National Park, het is prachtig daar!!
    xx

• 09 September 2012 - 11:53

Oma:

hallo schatten Hoe gaat het met jullie en met Mark zijn oor?Helpen de medicijnen goedik hoop het maar want oorpijn is geen pretje.Maar van je moeder hoorde ik dat jullie evengoed veel genieten.Nou dat was het weer groetjes en een dikke kus voor jullie beiden.dag dag