My First guests and the Moose - Reisverslag uit Jönköping, Zweden van Annelieke en Mark - WaarBenJij.nu My First guests and the Moose - Reisverslag uit Jönköping, Zweden van Annelieke en Mark - WaarBenJij.nu

My First guests and the Moose

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg Annelieke en Mark

30 September 2008 | Zweden, Jönköping

Zondag 21 september was het dan zover! Mark en Anton kwamen 5 dagen langs!!
Om 07.00 uur ‘s morgens werd ik wakker gebeld door mijn lieve vriendje: ‘Ben je al wakker, want we zijn over een uur bij je appartement.’ Dus ik snel douchen en een beetje de boel op orde krijgen, zodat mijn gasten wel een goede indruk krijgen van mijn nieuwe leefomgeving. Een uur later was ik helemaal klaar en vond ik het eigenlijk best wel een beetje spannend om Mark weer te zien.. Maar dat was al snel voorbij toen Mark en Anton er waren. Echt heerlijk om weer lekker te kunnen knuffelen met je vriendje!
Na een rondleiding door het appartement, een paar koppen thee later en het uitpakken van m’n twee boodschappen tassen vol met lekker eten, gingen we naar het hotel waar we de komende vier dagen zouden verblijven. Aangezien we alle drie best wel moe waren hebben we een lekkere luie zondag gehad. ’S Avonds heb ik Mark en Anton Jönköping laten zien en zijn we lekker uit eten geweest.

Na een heerlijke maandag te hebben doorgebracht met Mark was het dinsdag voor mij weer tijd om naar school te gaan. Na lekker ontbeten te hebben kon ik op m’n dooie gemak naar school lopen, terwijl ik normaal gesproken een kwartier in de bus moest zitten was ik er nu in 5 minuten. Mark en Anton zijn die dag naar Göteborg geweest.

Woensdag was het tijd voor de Moose safari! Om verwarring te voorkomen een Moose is een eland en in het Zweeds is het een älg.
Na twee uur in de bus gezeten te hebben kwamen we aan bij het Moose park. Nou dacht ik bij een Moose safari aan het volgende; we gaan in het donkere bos van Zweden op jacht naar elanden. Dat had ik dus mooi fout. Het Moose park is een soort afgezet stukje bos van 1.3 kilometer, waar elanden zitten, die je kan bekijken achter hekken. En dat is ook wel nodig, een eland is namelijk het grootste hert in de wereld en kan tot meer dan 2 meter uitgroeien met een gewicht van ca. 800 kilo. Die wil je dus niet voor je hebben staan zonder hek ertussen. Er leven in Zweden ongeveer 300.000 elanden. Wat in Zweden veel voorkomt zijn verkeersongevallen met elanden, zo’n 12 tot 15 verkeersongevallen per dag. Stel je maar voor dat je een eland op je auto krijgt, dat geeft een behoorlijke schade. 1.3 kilometer later hadden we de elanden wel gezien en gingen we naar een glasblazerij in Kosta. De bekendste glasblazerij in Zweden, het was niet echt interessant dus daar heb ik dan ook niets over te vertellen.
Weer terug in het hotel zijn we naar Råslätt gegaan en heeft Anton heerlijk voor ons gekookt.

Donderdag moest er weer afscheid genomen worden, dit viel mij echt zwaar. Na een week weer veel met je vriendje te hebben opgetrokken is het echt moeilijk om weer afscheid te nemen, wat traantjes later zat ik weer heel alleen op m’n kamer waar ik terug keek naar een ontzettend leuke week. Ik heb echt een ontzettend leuke week gehad met deze twee mannen, ik vond het echt super om deze dagen met jullie te zijn!

Liefs,
Annelieke

P.S.1 Over 1.5 week komen m’n ouders, Tim en Oma, waar ik ook heel erg naar uitkijk!
Met hopelijk weer zo’n grote boodschappentas..hint hint
P.S.2 Nieuwe foto’s staan op picasaweb.google.nl/Anneliekejacobs

  • 01 Oktober 2008 - 07:36

    Agnes:

    Hoi Lieke,

    Je hebt niet eens zo'n elandenknuffel gekocht?? Fijn dat je het zo gezellig hebt gehad met Anton en Mark. Je hebt ook al wat ideetjes voor uitstapjes als wij komen dus dat wordt vast een leuke week. Ook wij kijken ernaar uit.
    Dikke kus ma.

  • 01 Oktober 2008 - 17:36

    Oma Van Der Tooren:

    Annelieke wat heb jij een leuke week gehad als ik dat zo lees.Het is ook weer een heel leuk verslag.Ook ik heb zo'n zin om naar je toe te komen.We komen met een vrachtwagen voor al je boodschappen.Annelieke tot gauw en een dikke kus van Oma.dag,dag

  • 02 Oktober 2008 - 17:40

    Rashaa:

    Heey Lieke,,

    Ik moest echt heel hard lachen bij dit stukje : 'De bekendste glasblazerij in Zweden, het was niet echt interessant dus daar heb ik dan ook niets over te vertellen.' HAHA, ik zie jou hoofd al voor me!! :P
    Wat fijn dat je het leuk hebt gehad met Anton en Mark :) Ik kan me wel voorstellen dat het afscheid nemen wat minder was, maar wees niet getreurd, je hebt alweer wat anders om naar uit te kijken!! Je familieee komt heel binnenkort! Wat wil je nog meer met al die fans van je :P
    Meid, ik spreek je snel weer! ENJOY & TAKE CARE

    xxx R.-

  • 17 Oktober 2008 - 13:35

    Nadine!:

    Eeeey Meis!!!!
    Wat een leuk verhaal weer!nu zijn je ouders, tim en oma er staat volgende week ook vast een verhaal van op je weblog:P;)
    Kga is ff die nieuwe foto's bekijke:D
    Dikke Kus!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelieke en Mark

South-Africa! Van 28 augustus tot en met 26 september reizen wij naar Zuid-Afrika en gaan wij de steden, de omgeving, de natuur en de dieren van dit mooie land ontdekken!

Actief sinds 22 Maart 2008
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 17869

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 26 September 2014

Rondreis Zuid-Afrika

20 Augustus 2012 - 18 September 2012

Going Down Under

26 Augustus 2010 - 23 September 2010

Van California naar New York

15 Augustus 2008 - 23 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: