Rancho Cucamonga, LA and the beaches - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Annelieke en Mark - WaarBenJij.nu Rancho Cucamonga, LA and the beaches - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Annelieke en Mark - WaarBenJij.nu

Rancho Cucamonga, LA and the beaches

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg Annelieke en Mark

03 September 2010 | Verenigde Staten, Las Vegas

Het eerste deel van onze reis zit er al weer op. Tot nu toe is de reis fantastisch!

Vorige week donderdag vertrokken we vanaf Schiphol naar Zurich van waar we naar Los Angeles zouden vliegen. Het was een lange reis maar naar ongeveer 15 uur reizen kwamen we aan in LA (Los Angeles). Gerrit (de oom van Mark bij wie we verbleven) haalde ons op bij het vliegveld om vervolgens de reis te vervolgen naar Rancho Cucamonga waar Gerrit en Carole wonen. We werden hartelijk ontvangen en hebben gezellig samen gegeten.

Na een lange nacht te hebben geslapen hebben we Rancho Cucamonga bezocht. Het is een grote plaats met een heel leuk winkelcentrum! Wat hier anders is dan in Nederland is dat er in een plaats verschillende kleinere winkelcentrums zijn met voornamelijk fastfoodrestaurants of diners.
Omdat het eigenlijk te warm was om te winkelen besloten we om naar een meer te gaan in de bergen (lake aerohead). Je kon er helaas niet aan een standje liggen dus hebben we heerlijk in de schaduw gepicknickt.

Zaterdag waren we helemaal gewend aan het tijdsverschil: het is hier namelijk 9 uur vroeger dan in Nederland. In de planning voor deze dag stonden Hollywood en Beverly Hills. Vanaf Rancho Cucamonga was dit ongeveer een uur rijden, dus dat was goed te doen. Aangekomen in Hollywood besloten we een tour te doen, die ons langs de huizen van bekende Amerikanen bracht en ons Hollywood en de rest van Beverly Hills liet zien. Dit was erg leuk! We hebben veel gezien zoals de walk of fame, kodak theatre waar de oscars worden uitgereikt, de kerk waar de film sister act is opgenomen, het Hollywood bord, Rodeo drive de winkelstraat waar beroemdheden winkelen, sunset strip en natuurlijk de huizen van bekende Amerikanen als dhr. Phill, Jennifer Aniston, Justin Timberlake etc. Na heel lang zoeken hebben we uiteindelijk ook nog de ingang van de playboy mansion gevonden. Het huis was niet te zien door hoge omheining en beveiliging.

Zondag was de dag van de Emmy's. Deze prijs wordt uitgereikt om buitengewone prestaties in de televisie-industrie te belonen. En omdat wij zondag toch naar Los Angeles wilde gaan, vonden we het wel leuk om te gaan kijken naar de ontvangst van de sterren. Na heel veel limosines te hebben gezien, konden we geen ster herkennen..
In Los Angeles down town was verder niet veel te doen, dus besloten we om naar Santa Monica te gaan. Dat is ook een deel van LA alleen dan aan het strand. Santa Monica is een erg mooie plek met een grote pier en een groot strand. Wat opvallend was is dat er ook het strand allemaal kruizen stonden om de slachtoffers van de oorlog in Irak te herdenken. Dit was wel typisch Amerikaans, in Nederland zou je de herdenking van slachtoffers van deze oorlog natuurlijk niet op het strand doen..

De tijd vloog en het werd maandag. Op maandag hadden we met Astrid en haar ouders afgesproken om naar Universal Studios te gaan. Eerst zijn we naar de plaats Orange gegaan waar Astrid nu tijdelijk studeert. We hebben de universiteit en haar huis bekeken en zijn toen naar de Universal Studios in Hollywood gegaan. In dit attractiepark kon je een studio tour maken waar je de decors van verschillende films/tv- series kon zien en er waren verschillende shows. 's Avonds zijn we gezellig met z'n alle uit eten geweest.

Dinsdag zijn we naar Long Beach geweest. We hebben daar een Segway tour gedaan. Op de foto's kun je zien hoe een segway eruit ziet. Na deze tour hebben we een kustroute gereden langs Newport Beach en Hammington Beach.

De laaste dag was aangebroken in Rancho Cucamonga. Na een week waarin we veel gezien hadden, hebben we lekker gerelaxed op Laguna Beach.

We hebben een ontzettend leuke week gehad en we hebben ons erg thuis en welkom gevoeld bij Carole en Gerrit. Het was erg leuk om te verblijven in een Amerikaans gezin.

Momenteel zijn we in Las Vegas, de stad van de casino's en extreme hotels. Maar daarover meer in de volgende blog!

Liefs,

Mark & Annelieke

p.s. De foto´s zijn te bekijken op www.picasaweb.google.nl/anneliekejacobs

• 03 September 2010 - 20:23

Agnes:

Hoi kinders,

Wat een leuk verslag weer.Jullie hebben al veel gezien in die paar dagen. Fijn dat het zo goed bevalt daar in the states. En nu op naar het grote geld in Las Vegas................hahaHeel veel plezier!
    Dikke kus mama Agnes

• 04 September 2010 - 09:18

Marja:

Wat een leuk vehaal,geniet maar lekker

• 04 September 2010 - 13:49

Oma:

lieve Mark en Annelieke wat hebben jullie al veel gezien.Wat fijn dat jullie zo'n leuke week hebben gehad bij de oom en tante van Mark.Hier gaat alles goed ik ga nu naar de foto's kijken.Lieve kinderen nog heel veel plezier en veel liefs en een dikke kus. dag dag

• 04 September 2010 - 15:05

Astrid:

Hartstikke leuk verhaal! Gelukkig dat jullie het zo naar je zin hebben. Ik vond het echt super gezellig maandag! :)
    We spreken elkaar snel weer.
    xoxo

• 04 September 2010 - 22:03

Step, Lau, ErikCoby:

Hello darlings,

sounds really good what you're doing. Keep on the good pace.. we're really proud of you! Thanks for sharing and we miss you...

Love and kisses
    The dutchesss