Stockholm, International Day and Movie Night - Reisverslag uit Jönköping, Zweden van Annelieke en Mark - WaarBenJij.nu Stockholm, International Day and Movie Night - Reisverslag uit Jönköping, Zweden van Annelieke en Mark - WaarBenJij.nu

Stockholm, International Day and Movie Night

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg Annelieke en Mark

03 December 2008 | Zweden, Jönköping

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets van me heb laten horen, dus het is wel weer tijd voor een update. De afgelopen twee weken ben ik erg druk geweest, aangezien ik veel werk voor school moest inhalen en ik examens had.. Maar het is gelukt, de examens zijn achter de rug, het is nu afwachten op de resultaten..

Twee weken geleden ben ik een dag naar Stockholm geweest met Marjolein, Jos en Dirk. Zij hadden een auto gehuurd dus konden we een dag naar Stockholm! Voor de gene die het niet weten Stockholm is de hoofdstad van Zweden, dus daar moet je wel geweest zijn als je hier voor lange tijd bent. Na 3.5 uur in de auto gezeten te hebben kwamen we aan in het regenachtige en vooral koude Stockholm. Het is echt een hele mooie stad maar omdat het zo ontzettend koud was en het heel hard regende hebben we veel in restaurantjes gezeten en zijn we niet heel erg lang in Stockholm gebleven. Maar wat ik gezien heb van de stad is echt leuk!

Een paar dagen later was er de International Day van de School for Education and Communication. Dus als internationale student moet je dan wel je land vertegenwoordigen! En dat is ook gebeurt, met de Nederlanders die studeren aan de School for Education and Communication, hebben we Nederland goed vertegenwoordigd. Op de foto’s krijg je een beetje in impressie hoe de dag was. Ieder land werd vertegenwoordigd door een aantal studenten die op de school studeren. Wij hadden een filmpje laten zien met alle hoogtepunten van Nederland en dan niet alleen de tulpen en molens. Want dat is hier wel een stereotype van Nederland. Wij wilden juist laten zien dat Nederland meer is dan alleen tulpen, molens en drugs. En ik denk dat dat wel gelukt is. En je wordt dan toch wel trots als je het Wilhelmus hoort..

Vorige week was het tijd voor de laatste examens op de universiteit, als ik geen herkansingen heb natuurlijk. Ik heb echt zo ontzettend hard geleerd dat ik het ook echt helemaal zat was na de examens. Als afsluiting van die week hadden we een office party in een van de studenten accommodaties. Het was de bedoeling dat iedereen in business kleding kwam. Het was wel gezellig, het was meer socializen maar dat was wel gezellig. Totdat.. de politie om 12 uur kwam.. De mensen die het feest georganiseerd hadden mochten het feest eigenlijk niet geven van de accommodation office, maar toch is het doorgegaan. Dus is de politie gebeld die iedereen om 12 uur naar huis stuurde..en de illegale party ten einde bracht..

Na een rustig weekendje te hebben gehad was er zondag een movie night georganiseerd in Sockertoppen, en dit was niet een illegale movie night voor de duidelijkheid. Het thema was Christmas dus de films waren heel toepasselijk: Home Alone en The nightmare before Christmas. Het was gezellig om even lekker op de vrije zondagavond te relaxen onder het genot van een filmpje.

Nu is het nog maar 2.5 week en dan sluit ik de deur van het appartement en ga ik op weg naar Nederland. Een gek idee om hier voorgoed de deur te sluiten en het boek te sluiten.. Maar voor dat het zover is ga ik over een aantal uur naar Kiruna!! Ik zal volgende week een nieuwe update plaatsen over Kiruna, dus hou de weblog in de gaten. Er staan ook weer nieuwe foto’s op picasa.google.com/Anneliekejacobs

Dit was het weer voor deze week.
Een hele dikke kus,

Annelieke

  • 03 December 2008 - 23:54

    Agnes:

    He Annelieke, even snel een berichtje. We zien er ook wel naar uit dat je weer thuis komt. Maar geniet van je laatste paar weekjes. Ben erg benieuwd naar je belevenissen in Kiruna!
    Dikke kus, mama.

  • 08 December 2008 - 19:43

    Oma:

    Al ben ik een beetje aan de late kant met reageren,ik vond het weer een leuk verhaaltje.Kijk al weer uit naar je nieuwe belevenissen.Dikke kus oma dag,dag

  • 08 December 2008 - 21:02

    Martin En Paula:

    Hoi Annelieke

    Nou van mij is het ook lang geleden dat ik wat heb geschreven. Ik ben daar ook niet zo goed in als jij. Ik weet zeker dat je die examens gaat halen zonder herkansing.
    Martin en ik gaan in ieder geval voor je duimen.
    Veel succes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelieke en Mark

South-Africa! Van 28 augustus tot en met 26 september reizen wij naar Zuid-Afrika en gaan wij de steden, de omgeving, de natuur en de dieren van dit mooie land ontdekken!

Actief sinds 22 Maart 2008
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 17847

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 26 September 2014

Rondreis Zuid-Afrika

20 Augustus 2012 - 18 September 2012

Going Down Under

26 Augustus 2010 - 23 September 2010

Van California naar New York

15 Augustus 2008 - 23 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: