Malmo, Copenhagen and a lovely week with Mark - Reisverslag uit Jönköping, Zweden van Annelieke en Mark - WaarBenJij.nu Malmo, Copenhagen and a lovely week with Mark - Reisverslag uit Jönköping, Zweden van Annelieke en Mark - WaarBenJij.nu

Malmo, Copenhagen and a lovely week with Mark

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg Annelieke en Mark

09 November 2008 | Zweden, Jönköping

Afgelopen weekend was het week tijd voor een tripje. En dit keer naar Malmo en Kopenhagen.

Als ervaren reizigster ondertussen, ging ik met drie meiden met de bus naar Malmo om daar de vrijdag en de zaterdag te vertoeven. Malmo ligt in het zuiden van Zweden en is de 3 na grootste stad van Zweden. Na ongeveer 5 uur in de bus te hebben gezeten kwamen we aan in Malmo. Ja en daar sta je dan met je koffer in het donker (want ondertussen was het al avond) in de haven van Malmo. Dus op zoek naar het hostel waar we die nacht zouden verblijven. Na een korte zoektocht kwamen we aan bij het hostel. We sliepen met z’n vieren op 1 kamer. Het was echt een super net hostel. Omdat we toch wel erg honger hadden na zo’n lange reis gingen we op zoek naar een restaurantje waar we lekker goedkoop konden eten, want ja je blijft toch student.

De volgende dag zijn we Malmo wezen verkennen, te voet. Ik geloof dat we echt alles gezien hebben van de binnenstad tot de brug van Malmo naar Kopenhagen. Aan het einde van de middag was het tijd om de bus naar Kopenhagen te nemen. Ik zou ik Kopenhagen een nacht in een hotel doorbrengen want de volgende dag kwam Mark met het vliegtuig aan in Kopenhagen!

Zondag 2 november was het dan eindelijk zover! De dag waar ik alweer 5 weken naar uitkeek. Mijn lieve vriendje zou een weekje langskomen! Zondag was ik al op tijd op Copenhagen Airport. Mark zijn vlucht verliep voorspoedig en hij kwam dan ook al zeer snel aan in de aankomsthal. Wat was dat een ontzettend fijn moment om hem weer te zien en vast te houden na 5 weken.

Het plan was om de zondag en de maandag in Kopenhagen door te brengen. Maandag hebben we de hele dag in Kopenhagen doorgebracht. Om de stad te ontdekken hebben we een sightseeing tour met een bus gedaan. Dat was erg leuk, alleen het nadeel was dat we met drie kwartier heel Kopenhagen wel gezien hadden. We hadden gehoopt dat Tivoli, het pretpark, open was, maar helaas was dit niet het geval. En aangezien we pas om half 7 ‘s avonds de trein naar Jönköping hadden moesten we ons nog even zien te vermaken. En aangezien wij dat heel goed kunnen, is dat ook gelukt. Het was dus tijd om nog maar eens even een beetje te winkelen. De tijd vloog voorbij en het werd tijd om de terug reis in te zetten.

Dinsdag moest ik helaas gewoon naar school, dus was er niet echt tijd om iets te gaan doen. Dit hebben we ’s avonds wel goedgemaakt met onze ouderwetse filmavond, want die had ik wel gemist.

Woensdag hebben we een auto gehuurd om het Vättern meer rond te rijden. Het Vättern is het op een na grootste meer van Zweden. Het is 128 km lang en 30 km breed, wij hebben het meer helemaal rond gereden. Jönköping is één van de bekende plaatsen die aan het meer ligt. Dit was echt heel erg leuk en het was vooral ook leuk omdat ik eindelijk weer kon autorijden en wel in een auto met automaat. En voor iedereen die nu denkt is die auto wel heel terug gekomen, ja die auto is heel gebleven en papa ik kan goed rijden in een automaat dus.. dat wordt in december een keer in jouw auto rijden..

Donderdag hebben Mark en ik cultureel gedaan. We zijn naar het Tändstick museet geweest oftewel het lucifer museum. De lucifers zijn ontstaan in Jönköping en het museum bevind zich in het pand waarin de allereerste lucifer fabriek was. Dit is dus een must om heen te gaan als je hier bent. Het was echt heel erg leuk. We konden zien hoe de lucifers gemaakt werden en we hebben zelf een eigen lucifer doosje gemaakt.

En zoals het altijd gaat als je het leuk hebt, vliegt de tijd voorbij. Het was tijd om wéér afscheid te nemen. En dat blijft moeilijk en niet leuk. Maar ondanks dat heb ik een ontzettend leuke week gehad met Mark. Ik heb heel erg genoten dat we weer samen waren en van alle leuke dingen die we hebben gedaan!

Nu is het nog maar 6 weken in Jönköping..De tijd gaat zo ontzettend snel, voor je het weet stap ik weer in het vliegtuig naar huis. Ik wil er nog even niet aan denken, hoewel ik het wel weer heel erg leuk vind om iedereen weer te zien. Maar eerst nog even lekker genieten van de laatste 1.5 maand hier in Zweden. Over 4 weken ga ik naar Kiruna, in het hoge noorden van Zweden, waar ik een sleehonden tocht ga doen en het noorderlicht hoop te zien. En ook Stockholm staat nog in de planning.

Een dikke kus en heel veel liefs,
Annelieke

P.S. De foto’s staan op www.picasaweb.google.nl/Anneliekejacobs

  • 09 November 2008 - 22:36

    Agnes:

    Tja Lieke de tijd gaat snel. Wij vinden het wel weer gezellig als je in Nederland bent maar ik snap wel dat het afscheid van Zweden ook moeilijk kan zijn. Een beetje dubbel allemaal.Nou geniet er dus maar van en tot bels. groetjes en een dikke kus,
    Mama

  • 10 November 2008 - 05:51

    Ellen:

    Hee dat afscheid blijft moeilijk he, ik had het vorige week ook, vreselijk.
    Van de week komen wij jullie landje opzoeken, pakken donderdag de boot naar Stockholm, eens even kijken of Zweden wat is ;)
    30 November gaan we nog trip naar Lapland, ook erg leuk.
    Veel plezier nog die paar weekjes!

  • 11 November 2008 - 20:53

    Mark (zelf):

    Ah lieverd, wat een leuk stukje...

    Ik heb ook net zo genoten als jij van onze leuke week samen.

    Ik hou van je schatje, dikke kus!

  • 12 November 2008 - 20:16

    Oma:

    Heb net je verhaal en foto's gelezen en bekeken,het is weer geweldig hoor en van die bekende plaatjes,vooral in het lucifermuseum.Heel erg leuk hoor.Je hebt weer een leuke week met Mark gehad jammer dat de tijd zo snel gaat he.Maar nog maar een week of vijf en dan ben je weer in ons midden.Annelieke groetjes aan Mark en een dikke kus van mij.

  • 19 November 2008 - 20:39

    R.:

    Lieeve Lieeke,

    Ik had even een paar blogs en een heleboel prachtige foto's gemist!*schaam, schaam* No worries, ik heb net al je fotoshoots bekeken, wat een superleuke foto's!! En weer leuke verhalen :D
    Het gaat idd echt snel!Maar ik kan niet wachten om weer af te spreken. We need to catch up chickkk. Hehe, komt goed. Geniet van je laatste paar weken. Take care en tot snel schat(L)
    xx Rashii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelieke en Mark

South-Africa! Van 28 augustus tot en met 26 september reizen wij naar Zuid-Afrika en gaan wij de steden, de omgeving, de natuur en de dieren van dit mooie land ontdekken!

Actief sinds 22 Maart 2008
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 17835

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 26 September 2014

Rondreis Zuid-Afrika

20 Augustus 2012 - 18 September 2012

Going Down Under

26 Augustus 2010 - 23 September 2010

Van California naar New York

15 Augustus 2008 - 23 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: