Chicago en Toronto - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Annelieke en Mark - WaarBenJij.nu Chicago en Toronto - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Annelieke en Mark - WaarBenJij.nu

Chicago en Toronto

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg Annelieke en Mark

19 September 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

De afgelopen dagen verbleven we in Chicago en Toronto. Twee steden waar voor ons weinig te doen was omdat ze ons de indruk wekten dat het voornamelijk businesssteden waren.

Na de lange treinreis van San Francisco naar Chicago vonden we dat we wel een dagje konden relaxen, we hebben dan ook de eerste dag na aankomst helemaal niks gedaan! De tweede en tevens laatste dag in Chicago zijn de stad wezen verkennen. Ondanks dat we maar een paar dingen wilden zien, zoals het Chicago theater en het Millenium Park hebben we ons toch nog de hele middag vermaakt. Het was leuk om Chicago een keer gezien te hebben.

Afgelopen donderdag vertrokken we in alle vroegte naar Toronto. Het zou geen mooi weer worden die dag en dat merkten we in het vliegtuig al door de turbulentie.. Eenmaal aangekomen leek het alsof we in Nederland waren: het regende.. Eenmaal bij het ophalen van de bagage kwamen we erachter dat een van de koffers kapot was. Dus wij naar de bagage-claim van American-Airlines, de maatschappij waarmee we vlogen. We hebben ruim een half uur moeten wachten voordat er eens iemand kwam opdagen. Dus wij hadden het al een beetje gehad. Na de schade te hebben aangegeven, werden we doorgestuurd naar een tassenwinkel zodat ze de schade konden repareren. Voordat we daar naar toe konden moesten we de gehuurde auto ophalen. Toen kwam het tweede probleem. We hadden de auto gehuurd op Mark zijn naam. Maar omdat Mark geen creditcard had konden we de auto niet meekrijgen. Na een heel gezeur en heel veel boosheid op e-bookers (tussenpersoon waar we de auto hadden gehuurd) konden we de auto toch meekrijgen. Toen konden we eindelijk naar de tassenwinkel. Tot onze verbazing kregen we een geheel nieuwe koffer van 250 dollar!
Uiteindelijk kwamen we dan 'smiddags aan in het hotel. Zoals je zult begrijpen was onze eerste indruk van Toronto niet heel erg positief na al die tegenslagen. We hadden het dan ook behoorlijk gehad deze dag.

De volgende dag gingen we naar de Niagara Falls, de grootste en bekendste watervallen van de wereld. De watervallen bestaan uit drie delen: de Horshoefalls, de American falls en de Bridal Veil falls. Je kunt de Niagara Falls vanuit Amerika of vanuit Canada bekijken. Wij wilden de watervallen vanaf de Canadese kant bekijken omdat ze vanaf deze kant mooier zijn. Om de watervallen van dichtbij te bekijken hebben we de maid of mist tour gedaan. Deze boottocht gaat langs de watervallen. Dit was erg leuk! Vervolgens hebben we de journey behind the falls gedaan waar je achter de watervallen kon lopen. Dit was echt geldklopperij, je zag niks! Als afsluiter hebben we een ride to the top gedaan in de skylon tower. Vanaf deze toren hadden we een heel mooi uitzicht over de niagara falls.

Als afsluiter van de dag hebben we in Toronto de CN-tower gekeken. Dit was volgens ons het hoogtepunt van de stad Toronto.

Momenteel zijn we in New York, waar ons een druk programma te wachten staat.
Helaas gaat de tijd erg snel en we willen dan ook nog zeker niet naar huis maar woensdag is het dan toch echt zover en is onze geweldige reis dan echt over. Voor ons vertrek naar huis zullen we nog een laatste weblog plaatsen om onze ervaringen in New York met jullie te delen.

We hebben ook weer nieuwe foto's geplaatst op www.picasaweb.google.nl/anneliekejacobs

Een dikke kus vanuit New York,

Mark en Annelieke

• 19 September 2010 - 07:35

Agnes:

Wat een reis he. Jullie hebben al echt veel gezien!Nog een paar dagen dus geniet ervan!
    Dikke kus

• 19 September 2010 - 09:49

Martin En Paula:

Hoi Annelieke en Mark
    nou wij zijn ook eindelijk terug en heb zojuist even jullie foto's bekeken.
    Wat een reis en wat een mooie foto's.
    genieten jullie er de laatste dagen nog maar even van.
    Dikke kussen Paula en Martin

• 19 September 2010 - 11:43

Oma:

hallo Mark en Lieke nou jullie eerste indruk van Toronto was niet zo best .Maar je hebt er in iedergeval een nieuwe koffer aan overgehouden(of eigenlijk Marja)niks van jou bij.ha ha.Genieten jullie maar van New York en ik wacht met spanning naar het volgende verslag.roetjes en een dikke kus.

• 19 September 2010 - 11:51

Els:

Hallo wereld reizigers,

Wat een vreselijke pech dag hebben jullie gehad, ik kan me voorstellen dat jullie het even helemaal gehad hadden.
    Maar Marja krijgt in ierder geval weer een mooie koffer daar hadden jullie dan nog mazzel mee.
    Nou Mark en Lieke ik ga nu de foto's bekijken geniet nog van de laatste 3 dagen en veel liefs Els

• 20 September 2010 - 20:25

Alette En Sander:

We zijn benieuwd naar het verslag van New York. " If you can make it there..."

Nog veel plezier!
    Alette en Sander