San Francisco and 55 hour train trip - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Annelieke en Mark - WaarBenJij.nu San Francisco and 55 hour train trip - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Annelieke en Mark - WaarBenJij.nu

San Francisco and 55 hour train trip

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg Annelieke en Mark

14 September 2010 | Verenigde Staten, Chicago

We zijn inmiddels alweer op de helft van onze reis. De tijd gaat snel! Afgelopen week verbleven we in San Francisco. De stad die voornamelijk bekend staat om de gevangenis Alcatraz en de Golden Gate Bridge.

Het motel waar we verbleven was prima, we hadden naast de standaardbenodigdheden ook een koelkast en een magnetron. Dit was ideaal want zo konden we boodschappen doen bij de supermarkt. Want na Las Vegas moesten we toch een beetje op de kosten letten..

San Francisco is een stad met heel veel heuvels, dus besloten we de stad te verkennen met een bustour. We hebben alle hoogtepunten in een dag kunnen zien en we zaten lekker warm. Gelukkig maar want het weer was nogal wisselvallig. De ene dag was het erg koud en de andere dag was de temperatuur goed. Dit komt door de luchtstromen van zee. Toeristen schijnen zich daarin nogal te vergissen (wij dus ook), en denken dat San Francisco altijd een goede temperatuur heeft. De winkels zijn hier ook op ingesteld, in elke winkel hangen dezelfde San Francisco truien en vesten. Je kunt de toeristen er dan ook uitvissen want iedereen loopt met dezelfde trui of vest.

Na de tour zijn we naar Fishermans Wharf gegaan. Dit zijn een aantal pieren aan de baai van San Francisco. De bekendste pier is pier 39, hier zijn veel restaurantjes en souvenirswinkels. Wat bekend is bij deze pier zijn de zeeleeuwen die bij een gedeelte van de pier liggen. Dit is erg leuk om te zien en helemaal als je bedenkt dat deze zeeleeuwen wild zijn en telkens terugkomen bij de pier om daar te gaan liggen.

De volgende dag zijn we met een kabeltram naar Union Square gegaan, een gedeelte waar veel winkels zijn. Het was tijd een beetje te winkelen.

Donderdag hadden we kaartjes geboekt voor de trip naar Alcatraz, ook wel the rock genoemd omdat de gevangenis op een rotseiland midden in de baai van San Francisco ligt. Bekende gevangenen als Al Capone ‘Scarface’ en Robert Straut ‘Birdman’ hebben in deze gevangenis gezeten. Nadat de gevangenis in 1963 was gesloten hadden indianen van 1967 tot 1969 the rock bezet omdat ze eigen stuk reservaat wilden. Momenteel is Alcatraz een toeristische bezienswaardigheid. Vanaf pier 33 gingen we met een boot naar het eiland. Op het eiland kregen we een audiotour door het cellencomplex van Alcatraz. Zoals je op de foto’s kunt zien, was het geen pretje om daar gevangen te zitten.

De laatste dag van de week in San Francisco hadden we een auto gehuurd en zijn we naar Yosemity Park gereden. Dit is een groot natuurgebied waar onder andere de sequoia-bomen staan. Deze bomen staan bekend omdat deze bomen qua omvang de grootste bomen ter wereld zijn. Uiteindelijk konden we maar kort in het park zijn omdat het langer rijden was dan we gedacht hadden de auto moest voor 5 uur weer terug.

Zaterdag was het tijd om ons klaar te maken voor de treinreis met de California Zephyr die ons naar Chicago bracht. Dit is de mooiste treinreis van heel Amerika en gaat door de Sierra Nevada en de Rocky Mountains. De reis duurt alleen wel 51 uur (en uiteindelijk 55 uur door vertraging), om niet geheel gebroken aan te komen in de Chicago hadden we een slaapcoupe geboekt. De treinreis was inderdaad erg mooi, het uitzicht was telkens anders en we hebben ons prima vermaakt. Het eten was inclusief en erg goed! Het leuke aan de treinreis is dat je andere reizigers leert kennen. Zo zijn we al snel in contact gekomen met Sheree en Tom uit North-Carolina. Een stel tussen de 40 en 50 waar we heel erg mee gelachen hebben. Uiteindelijk hadden zij door de vertraging hun vliegtuig gemist en verbleven ze in hetzelfde motel als wij.

Momenteel zijn we dus in Chicago en zullen hier 3 dagen blijven. Donderdag vertrekken we naar Toronto in Canada.

Dat was het weer voor deze keer. De foto's zijn weer te bekijken op www.picasaweb.google.nl/anneliekejacobs

Een dikke kus,

Mark en Annelieke

• 14 September 2010 - 05:07

Astrid:

Leuk verhaal weer en super mooie foto's!
    Geniet nog van Amerika!
    Liefs

• 14 September 2010 - 07:16

Agnes:

Wat een belevenissen allemaal! Ik ga snel de foto's bekijken. Tot skypes!
    Dikke kus

• 14 September 2010 - 11:34

Oma:

hoy lieve kinderen wat maken jullie toch een prachtige reis en van het verslag geniet ik elke keer weer.Geniet maar verder van de reis en ik ga op mijn gemak nde foto's bekijken.eel plezier en liefs plus een dikke kus dag dag.

• 14 September 2010 - 14:50

Johnny & Jola:

Heey Mark en Annelieke,

Zo te zien en te lezen maken jullie het goed in Amerika! Wat was tot nu toe het meest indrukwekkende voor jullie? T is ook erg gaaf dat jullie een site bijhouden waar je de verslagen terug kan lezen en een site waar je de foto's op kan bekijken, er zitten mooie foto's tussen:) Veel plezier nog in Amerika en in Cananda en succes met het reizen!

Groeten vanuit Polen,

Johnny Nieuwkamp & Jola Kubik

• 15 September 2010 - 11:51

Els:

Hoi vakantiegangers,

wat een super verslag en zulke mooie foto's.
    Weten jullie ook hoe oud die bomen zijn ? Wat een kanjers zijn dat. En nu gaan jullie donderdag naar Canada toe wat een belevenis. Nou genieten jullie nog maar van al die dagen en nog heel veel plezier, want dit is een reis die jullie niet gauw zullen vergeten. veel liefs en dikke kus Els doei doei

• 15 September 2010 - 19:28

Twan:

He markie, denk je nog even aan mij IPAD :) Veel plezier nog.

X,
    Twan

• 17 September 2010 - 14:49

Marja:

Wat genieten jullie van die geweldige reis

liefs,kus Marja